Praca jest poświęcona międzynarodowej sieci wolontariuszy pomagającej Ukrainie w wojnie przeciwko rosyjskim okupantom. Wyładowany przedmiotami pierwszej potrzeby od generatorów prądu i noktowizorów po chleb i pieluchy autobus zmierza z umownego Zachodu do Ukrainy dającej odpór rosyjskiej agresji. Widoczna jest zagrożona atakiem elektrownia atomowa i roślina, która mimo uderzenia rosyjskiej rakiety, dalej może się rozwijać. To odniesienie do bujnego życia roślinno-zwierzęcego w opuszczonej przez ludzi strefie czarnobylskiej. Ściana ognia – wojna oddziela przeszłość od przyszłości, która będzie wolna, choć obciążona skutkami militarnej agresji. Jeż z bioniczną protezą mimo utraty ręki uprawia pole. W dolnej partii fresku, która powstała z udziałem wolontariuszy jest przedstawiona kawiarnia, gdzie przy stolikachludzie budują niezależne ścieżki pomocy. Jednorożczyni pokazuje staremu łosiowi wybuchy bomb fosforowych, on zaś uruchamia zbiórkę na kupno broni.

Wołodymyr Kuzniecow urodził w się 1976 roku w Łucku, w Ukrainie. Studiował na wydziale sztuki Lwowskiej Akademii Sztuki. Jest współzałożycielem grupy Priama Linia, kuratorskiej i aktywistycznej grupy interdyscyplinarnej Khudrada, CCCK – Centrum Komunikacji i Kontekstu oraz grupy artystycznej R.E.P. (Revolutsijnyj Experymentalnyj Prostir / Rewolucyjna Przestrzeń Eksperymentalna). Był i jest nadal zaangażowany w oddolne inicjatywy. Bierze udział w wystawach indywidualnych i zbiorowych na Ukrainie i za granicą.

Zobacz także

W czasie wojny rośnie potrzeba wspólnych spraw W czasie wojny rośnie potrzeba wspólnych spraw W czasie wojny rośnie potrzeba wspólnych spraw
Anna Łazar

W czasie wojny rośnie potrzeba wspólnych spraw

Rosyjski koń trojański Rosyjski koń trojański Rosyjski koń trojański
Dominik Gąsiorowski

Rosyjski koń trojański